Tarbijate nõustamine
Vastavalt Kohaliku omavalitsuse tarbijakaitsetegevuse § 20 kohaliku omavalitsuse üksus korraldab oma haldusterritooriumil tarbijate tarbijakaitsealast nõustamist. Kohalik omavalitsus on kohustatud nõustama ja abistama tarbijaid küsimustes, mis on seotud teenustega, mida kohalik omavalitsus seaduse alusel korraldab.
Narva Linna Arenduse ja Ökonoomika Amet jagab teavet ning nõustab tarbijakaitsega seotud küsimustes, näiteks toidu- või tööstuskaupade (sh e-poest ostetud) soetamisel või teenuste tellimisel tekkinud probleemide lahendamisel.
Nõustamine telefonil: 35 99044, 55535422
Vastuvõtuajad: E 15:00 – 18:00, N 09:00 – 12:00
Aadress: Peetri pl 3-5, Narva
Tarbijate ABC
Kaebuse esitamine
- Kaebuse esitamiseks otsige üles kauba ostutšekk, leping või mõni muu ostu tõendav dokument ja pöörduge viivitamatult kaupleja poole kuid mitte hiljemalt kui kahe kuu jooksul alates puuduse avastamisest.
- Parem kui pretensioon on saadetud kirjalikult firma ametlikule e-posti aadressile või postiaadressile.
- Kaebuse võite esitada vabas vormis, kuid kindlasti märkige kaebusesse oma nimi ja kontaktandmed, kaebuse esitamise kuupäev, kaubal või teenusel esinev puudus ning omapoolne soovitav lahendus (remont, kauba asendamine või tagastus).
- Puudusega kauba korral on Teil õigus nõuda kauplejalt esmalt asja tasuta parandamist või selle asendamist uue kaubaga.
- Kaupleja peab vastama Teie pretensioonile 15 päeva jooksul.
- Kui müüjal ei ole võimalik kaupa parandada või asendada või kauba parandamine/asendamine ebaõnnestus või
müüja ei ole kauba puudust mõistliku aja jooksul kõrvaldanud ning tarbijale tekitatakse põhjendamatuid ebamugavusi võib kauba eest raha tagasi nõuda.
Kui kaupleja keeldub Teie kaebust lahendamast
Esitage avalduse vaidluse lahendamiseks tarbijavaidluste komisjonile posti teel Endla 10а, 10122 Tallinn või e-posti teel: avaldus@komisjon.ee.
Avaldusele tuleb kindlasti lisada koopiad kõigist vaidlust puudutavatest ja tarbija nõuet tõendavatest dokumentidest, sh:
- kauba ostmist või lepingu sõlmimist tõendavad dokumendid (leping, tellimuse kinnitus, pildid müügi- või töövõtugarantiid tõendavast dokumendist);
- tasumist tõendav dokument, millelt oleks võimalusel näha maksja nimi;
- kogu vaidlusega seotud kirjavahetus;
- muud vaidlusega seotud dokumendid.
14-päevane tagastusõigus
14-päevane tagastusõigus kehtib sidevahendi abil või väljaspool kaupleja äriruume ostetud kaupadele. Sidevahendi abil ostude tegemise levinuimaks näiteks on e-poed. Väljaspool kaupleja äriruume võib kaupade müügiks pakkumine toimuda näiteks tarbija kodus või töökohal korraldatava tootetutvustuse käigus. Tarbija võib taganeda sellisest müügilepingust põhjust avaldamata 14 päeva jooksul alates kauba kätte saamisest.
NB! Tagastada ei saa näiteks kiiresti riknevaid või tervisekaitse või hügieenilistel põhjustel tagastamatuid kaupu ning tarbija soovi järgi valmistatud või kohandatud asju.
NB! Kauplejal on õigus nõuda, et kaup tagastatakse originaalpakendis, kui ta teavitas tarbijat sellest tingimusest enne müügilepingu sõlmimist. Kaupleja võib käsitleda ilma originaalpakendita või rikutud pakendis kauba tagastamist väärtuse vähenemisena ja nõuda tarbijalt selle hüvitamist.
Kauba tagastamisega seotud kulud võib kaupleja jätta tarbija kanda, kuid seda vaid juhul, kui tarbijat on sellest eelnevalt teavitatud. See tähendab, et e-kaupluse müügitingimuses peab olema kirjas, et lepingust taganemisel jäävad kauba tagastamise, postitamise või muud transpordikulud tarbija kanda. Juhul, kui e-kaupluse müügitingimustes sellist teavet ei leidu, siis on tegu teavitamiskohustuse rikkumisega ning kauba tagastamisega seotud kulud jäävad kaupleja kanda.
Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelevalve Amet
Tarbijate nõustamine:
E-N kell 10-14 telefonil +372 620 1707
Aadress: Endla 10A, 10122 Tallinn
Kontakt: +372 667 2000, E-R kell 10-15